Про спілку
Новини
 Прес-релізи
 Публікації
 Анонси подій
Фестивалі
Кінозали
Відпочинок
Законодавство
Нагороди
Контакти
 
 
Кінозахід: "Сучасна анімація - досягнення, проблеми, перспективи", 23-25 грудня в Будинку кіно
20.12.2011 | Публікації
 
Національна Спілка кінематографістів України, Державне агентство України з питань кіно та Міжнародний фестиваль анімаційних фільмів «КРОК» приготували для усіх шанувальників світової мультиплікації справжнє свято – триденний марафон «Кінозахід: Сучасна анімація – досягнення, проблеми, перспективи». Насичена кінопоказами, зустрічами, семінарами і майстер-класами програма познайомить українських глядачів з новітніми здобутками сучасної світової анімації. З 23 по 25 грудня будуть представлені кращі роботи, створені вітчизняними і зарубіжними аніматорами за останні роки. У глядачів з'явиться реальна можливість побачити на великому екрані фільми, що потрапили до long-list найпрестижнішої американської, кінематографічної премії «Оскар», познайомитись з авторами, порівняти і оцінити широкий спектр мультфільмів найрізноманітнішої жанрової спрямованості, що відрізняються одне від одного за стилем та за змістом: від класичної анімації для родинного перегляду – до сміливих та інколи жорстких артхаузних експериментів. Складаючи програму, організатори прагнули врахувати та задовільнити смаки найвимогливішої, різнопланової глядацької аудиторії.

Прикрасою «Кінозаходу: Сучасна анімація – досягнення, проблеми, перспективи» стане показ кращих фільмів, переможців світових анімаційних фестивалів:

«Прогрес чорного собаки», режисер Стефен Ірвін (Великобританія);
«Рубіка», режисери Клер Боеан та Людовік Абас (Франція);
«Кохання та крадіжка», режисер Андреас Хюкаде (Німеччина);
«Сизий голубочек», режисер Катерина Соколова (Росія);
«Зла людина», режисер Аніта Кіллі (Норвегія);
«Щоденники Ліпсетта», режисер Теодор Ушев (Канада);
«Картина принцеси», режисери Йоханнес Вайланд, Клаус Моршхойзер (Німеччина);
«Доду – хлопчик з картону», режисер Жозе Мігель Рібейру (Португалія);
«LOG JAM», режисер Олексій Олексієв (Угорщина);
«Припливи туди-звідси», режисер Іван Максимов (Росія);
«Переправа», режисер Еліз Симар (Канада);
«По краплинам», режисер Лео Верьє (Франція);
«Після», режисер Інга Коржнєва (Росія);
«Пирнальники під дощем», режисери Прийт Пярн, Ольга Пярн (Естонія) та ін.
***


У якому стані перебуває національне кіновиробництво і освітня система для майбутніх професіоналів української анімації? Як отримати державну підтримку, знайти зацікавлених інвесторів і відповідати запитам сучасного теле- та кіноринку? Чому згасають колишні традиції, і як нове покоління українських аніматорів протистоїть засиллю закордонних штампів? Які технічні можливості анімації (двомірна анімація (традиційна і цифрова), тривимірна анімація, анімація Flash, Stop Motion і VFX) доступні для вітчизняних митців?

Усі ці актуальні теми та питання розглядатимуться підчас майстер-класів та семінарів легендарних режисерів-аніматорів Юрія Норштейна («Їжачок у тумані», «Казка казок», «Чапля та журавель») та Ігора Ковальова («Пластилінова ворона», «Слідство ведуть Колобки», «Його дружина курка», «Зворотній бік Луни», «Крила, ноги і хвости», «Молоко»).

Ігор Ковальов у міжнародному анімаційному співтоваристві вважається фігурою культовою. Кожен його фільм був удостоєний десятків високих винагород, а дві, найвідоміші картини «Його дружина курка» та «Молоко», увійшли до списку 50 найкращих короткометражних мультфільмів, створених за останніх 50 років (цей топ складала Міжнародна асоціація анімаційного кіно з нагоди свого 50-ліття). Ковальов сьогодні серед найвідоміших анімаційних режисерів світу, таких, як Прійт Пярн, Ян Шванкмайєр, Єжі Куча та інші.

Своє анімаційне життя Ігор Ковальов починав у Києві, де працював аніматором, зокрема, на фільмах Давида Черкаського («Пригоди капітана Врунгеля», «Доктор Айболить») і Володимира Дахна («Найголовніший горобець», «Як козаки на весіллі гуляли»). Як режисер він відбувся вже у Москві, де працював разом з Олександром Татарським. Він був художником фільму «Пластилінова ворона», сценаристом «Зворотній бік Луни», співрежисером у фільмі «Крила, ноги і хвости» та серіалу «Слідство ведуть Колобки». Разом з Олександром Татарським він став співзасновником легендарної студії «Пілот». Багато в чому саме ковальовською художньою манерою було визначено фірмовий стиль «Пілота» 1990-х.

На початку 1990-х Ковальов виїхав до Америки, де став працювати на студії Klasky Csupo. Паралельно з серіальною продукцією для каналу Nickelodeon, створенням якої займається студія, Ковальов продовжив створювати своє авторське кіно. Так з'явилися «Нансен, що літає», «Птаха у вікні» і «Молоко».

Про бажання знов працювати на Батьківщині Ковальов говорив вже декілька років – і така можливість з’явилася нещодавно, коли компанія "Базельовс" запустила виробництво анімаційного серіалу. Ковальова покликали робити пілотну серію, а паралельно терміново долучили до суспільного анімаційного життя (зокрема, його запросили до робочої групи з дитячого і юнацького кіно при Фонді з підтримки кінематографу РФ). Найближчим часом режисер планує повернутись до рідного Києва у якості автора нового масштабного анімаційного проекту.

«Кінозахід: Сучасна анімація – досягнення, проблеми, перспективи» подарує глядачам незабутні враження від творчої зустрічі з Ігорем Ковальовим та продемонструє його найкращі фільми у ретроспективній програмі.
***


Програма заходу насичена яскравими ювілейними подіями. Так метри сучасної анімації Юрій Норштейн та Едуард Назаров відсвяткують 140-річчя на двох. Корифеям, чиї імена відомі кожному, цієї осені виповнилось по сімдесят.

Норштейн Юрій Борисович. Народний артист РФ, лауреат Державної премії СРСР. Навчався на курсах художників-мультиплікаторів при кіностудії «Союзмультфільм». Працював у «Союзмультфільмі», в Дитячому фонді Р.Бикова. Як мультиплікатор працював на лялькових фільмах і картинах в техніці перекладання, як режисер – в техніці перекладання. Більшість режисерських робіт зняв спільно з художником-постановником Ф.А. Ярбусовою. Викладав на факультеті анімаційного кіно Вищих курсів сценаристів і режисерів. Спільно з А.Ю. Хржановським, Ф.С. Хитруком та Е.В. Назаровим організував школу-студію «ШАР». Читав лекції у багатьох країнах світу, в т.ч. Великобританії, Угорщині, США, Франції, Швеції, Японії. Серед винагород: премія ім. А.Тарковського «За авторський внесок у розвиток мистецтва», медаль Міжнародної спілки журналістів «За внесок у розвиток мистецтва мультиплікаціїі фільмів для дітей і юнацтва», премія «Тріумф», премія ім. В. Старевіча. Премія «Майстер» за виставку в Музеї витончених мистецтв ім. А.С. Пушкина. Кавалер Ордена мистецтва і літератури Франції, кавалер Ордена сонця, що сходить. (Японія). Почесний професор ВДІКа. Член АСІФА. Автор книг: «Сніг на траві. Глави з книги» і «Казка казок». Неодноразово публікував статті про мистецтво анімації, у тому числі в збірці «Мудрість вигадки».

Назаров Едуард Васильович. Заслужений діяч мистецтв СРСР, лауреат Державної премії СРСР. Закінчив Московське вище художньо-промислове училище. На кіностудії «Союзмультфільм» працював як асистент художника-постановника,художник-постановник (спільно з В.Н. Зуйковим на фільмах Ф.С. Хітрука). У 1973 дебютував як режисер. Працює в мальованій анімації. Входив до складу худради «Союзмультфільма». Художник-оформлювач ряду книг і журналів (в т.ч. «Квант», «Веселі картинки», «Мурзілка», «Хімія і життя», «Знание – сила», «Міша»). Був віце-президентом АСІФА. Викладав на Вищих курсах сценаристів і режисерів. Спільно з А.Ю. Хржановським, Ф.С. Хитруком та Ю.Б. Норштейном організував школу-студію «ШАР». Співавтор і ведучий телепрограм «Анімація від А до Я», «Світ анімації або анімації світу». Знімався в документальних серіалах «Союзмультфільм – казки і бувальщини» (серія «Веселі казки про сумний», «Фабрика чудес», «Невагоме життя», документальному фільмі «Російська магія» (Ізраїль). Президент (з Д.Я. Черкаським) Міжнародного фестивалю анімаційних фільмів «Крок». Голова худради студії «Пілот». Автор фільмів «Жив собі пес», «Про Сидорова Вову», «Мандрівка мурахи», «Мартинко» та ін.

***


Відсвяткуємо ми й один з головних ювілеїв української анімації – 100-річчя з Дня народження визначного українського режисера Ірини Гурвич. В програмі вечора показ найкращих робіт митця:
1. «Злісний розбивач яєць» (1966 г.)
2. «Як дружини чоловіків продавали» (1972 г.)
3. «Вересковий мед» (1974 г.)
4. «Гра» (1985 г.)
5. «Біла арена» (1987 г.)

Режисер Ірина Гурвич – одна з тих, хто стояв у витоків відродження української мультиплікації. У 50-і роки минулого століття вона працювала на студії «Киевнаукфільм» в цеху технічної мультиплікації і знімала мультиплікаційні вставки для учбових і науково-популярних фільмів. Вершиною творчості Гурвич став фільм «Як дружини чоловіків продавали». Зроблений по жартівливій українській народній пісні він на довгі роки став візитною карткою української анімації.

Були і інші успіхи: «Злісний розбивач яєць» - сатиричний фільм за сценарієм Фелікса Крівіна, витончені «Гра» і «Біла арена», де діяли ляльки, вирізані з паперу, «Вересковий мед» за Стівенсоном. Ірина Гурвич пробувала себе в різних жанрах, матеріалах і формах. Вона знімала як мальовані, так і лялькові фільми. Фільми, де персонажами були шматочки матерії, голка, нитка та інші.

Ірина Гурвич була ініціатором і організатором проведення в Україні фестивалю анімаційних фільмів, на який запрошувалися фільми усіх п’ятнадцяти республік СРСР.

***


Не залишиться без уваги і сучасна українська анімація. В рамках «Анімаційного уїк-енду» відбудеться показ спеціальної програми нових українських мультфільмів:

1. Фільми проекту «Моя країна - Україна»: «Львів», «Опук», «Легедзине» та ін.
2. «О, Париж!» реж. Олександр Шмигун
3. «Біла ворона» реж. Анатолій Лавренишин
4. «Синдбад» реж. Наталія Марченкова
***

Відбудеться вечір, присвячений 75-річчю студії «Союзмультфільм», на фільмах якої виросли та виховались декілька поколінь. Ведучим цих урочистостей стане відомий російський критик, журналіст, автор сценарію багатьох документальних фільмів Сергій Капков, який підготував спеціальну ретроспективну програму найкращих фільмів «Союзмультфільму» та продемонструє документальний фільм за власним сценарієм «Леонід Шварцман» з циклу «Людина в кадрі» про автора візуальних образів улюблених персонажів, цьогорічних ювілярів Чебурашки та Крокодила Гени.
Ретроспективна програма до 75-річчя студії «Союзмультфільм»

1. «Федя Зайцев» (1948) – реж. сестри Брумберг. Відродження студії після війни.
2. «Карандаш і Клякса – веселі мисливці» (1953) – реж. Є. Мігунов. Створення лялькового об’єднання.
3. «Чарівниця» (1957) – реж. А. Іванов. Забутий шедевр анімаційного мистецтва.
4. «Історія одного злочину» (1961) – реж. Ф. Хітрук. Революція в радянській анімації.
5. «Мій зелений крокодил» (1966) – реж. В. Курчевський. Ляльковий шедевр про кохання.
6. «Скляна гармоніка» (1968) – реж. А. Хржановський. Кіно, яке радянська цензура свого часу не допустила до глядача.
7. «Весела карусель №1» (1969) – група авторів. Прихід на студію нового талановитого покоління анімаційної молоді.
8. «Брек!» (1985) – реж. Г. Бардін. Унікальна техніка «живого» пластиліну.
9. «Келе» (1989) – реж. М. Алдашин. Нова хвиля анімації.
***

На фінал організатори «Кінозаходу: Сучасна анімація – досягнення, проблеми, перспективи» приготували для глядачів справжній сюрприз: показ кращих фільмів за версією американської кіноакадемії, що увійшли до long-list церемонії «Оскар» 2012 року:

Мальований повнометражний фільм «Життя кота» французьких режисерів Алена Ганьоля і Жана-Лу Фелісіолі. Головних героїв тут троє: дівчинка, що втратила дар мови після побаченого нею злочину, благородний злодій Ніко, а також кіт Діно, який проводить день поряд з героїнею, а вночі, під джазовий саундтрек, сновигає по паризьких дахах, сходах і підвіконнях разом з Ніко.

Музичний мультфільм «Чудовисько з Нікса» режисера Росто про десятирічного хлопчика, який іде битися з монстром, що потягнув до свого лісового лігва його бабусю та зруйнував рідне село Нікс. Голландський аніматор, що працює під псевдонімом Росто створював «Чудовисько» понад шість років.

Глядачі «Кінозаходу: Сучасна анімація – досягнення, проблеми, перспективи» побачать тонку комедію унікального майстра анімації з Аргентини Хуана Пабло Зарамелли «Luminaris», що викликала фурор на багатьох міжнародних фестивалях, та отримала головний приз критиків за найкращу режисуру на фестивалі в Ансі - 2011(Франція).

Також в програмі фільми:
1. Birdboy by Alberto Vasquez, Pedro Rivero (Spain)
2. Enrique Wrecks the World by David Chai (USA)
3. Duck Death and the Tulip by Matthias Bruhn (Germany)
4. Maska by Timothy and Stephen Quay (Canada – Poland)
5. Nullarbor by Alister Lockhart (Australia)
6. Paths of Hate by Damien Nenow (Poland)
7. Specky Four-Eyes by Jean Claude Rozec (France)
8. The External World by David O’ Reilly (Germany)
9. The Lost Town of Switez by Kamil Polak (Poland)
10. Vincenta by Samuel Orti Marti (Spain)


НСКУ

До списку
 
 
 
 © Design Space-Inform